Friday, May 9, 2014

دوستداران حیات وحش و جنبش ضد شکار

صبح جمعه حوالی ساعت 10 صبح خبر رسید که کاروانی از دوستداران محیط زیست با جلوداری دو جانباز عزیز جنگ تحمیلی و با حمایت جمعی از ورزشکاران حامی طبیعت در جاده اورامان کردستان حرکت می کند تا به دیدار شکارچی پشیمانی برود که تفنگ خود را کنار گذارده است.
این حرکت البته با پشتیبانی و پیگیری انجمن سبز چیا صورت گرفته که از چندی پیش جنبشی فراگیر برای حفظ محیط زیست را در کردستان به راه انداخته است. خبر رسید که در مسیر پوسترها و تبلیغاتی برای حفاظت از لاله های واژگون و تنوع زیستی توسط این گروه نصب شده و این اقدام به سمت یکی از تفرجگاههای منطقه که جمعیت زیادی را روزهای جمعه به خود می بیند، رخ می دهد.
دوستان کمک کردند حدود ساعت 11 بتوانم از تهران با یکی از مسئولین انجمن سبز چیا که همراه کاروان بود تلفنی صحبت کنم. از او به خاطر حرکت اجتماعی و موثری که انجمن مردمی چیا برای حفظ محیط زیست آغاز کرده تشکر کردم؛ همچنین از مردم خوب و طبیعت دوست کردستان که پشتیبان این حرکت هستند و با آن همراهی می کنند. از جانبازان عزیزی که امروز این اقدام زیبا را  انجام دادند هم سپاسگزاری کردم؛ کسانی که روزگاری در خط مقدم دفاع از کشور ایستادگی کردند و امروز در خط مقدم دفاع از طبیعت ایران نقش آفرینی می کنند.
امیدوارم این پویش روز به روز گسترده تر شود و بتوانم بعد از بهبودی جراحت دستم به طور حضوری در کردستان از حامیان محیط زیست تشکر کنم.
***
همین طور لازم است اشاره ای داشته باشم به نگرانی دوستداران حیات وحش ایران که این روزها از نحوه عملکرد در مورد خرس باغ وحش بابلسر و شیرهای سیرک در قشم ابراز ناراحتی کرده اند و البته این نگرانی به جا هم هست.
در مورد عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست که موجب تعطیلی باغ وحش بابلسر شده و همین طور پیگیری وضعیت شیرها در قشم، دو تیتر زیر در پورتال سازمان معرفی می کنم که توضیحاتی را در خود دارد. بی شک واکنش دوستداران حیات وحش، هم راهنما و هم پشتوانه اقدامات سازمان است.
http://www.doe.ir/Portal/Home/Default.aspx
فعالیت باغ وحش بابلسر متوقف شد/ شرایط بد نگهداری حیوانات دلیل تعطیلی
سیرک قشم هیچ گونه مجوزی برای نمایش ندارد/ عدم صدور مجوز سلامت برای شیرها

No comments:

Post a Comment